Tradedoubler utökar sitt erbjudande genom köpa en andel i R-Advertising

Stockholm 14th July: Tradedoubler har köpt en minoritetsandel i det franska affiliate-marknadsföringsföretaget, R-Advertising.

Tradedoubler är ett internationellt ledande företag inom prestationsbaserad marknadsföring som samarbetar med över 2000 välkända varumärken och 180 000 utgivare över hela världen.

R-Advertising grundades 2006, har 30 anställda och utvecklar kundfokuserade lösningar för marknadsföring på nätet, inklusive affiliate, beteende e-post, mobilt, RTB och sociala medier. Detta är det senaste steget i utvecklingen av Tradedoublers utökade erbjudande inom digital marknadsföring som gör det möjligt att skapa smartare resultat för kunderna.

Matthias Stadelmeyer, VD för Tradedoubler, kommenterar affären: ”Vår investering i R-Advertising ger oss möjlighet att expandera vårt prestationsbaserade erbjudande i Frankrike, en av Tradedoublers viktigaste marknader. Detta är den andra strategiska investeringen vi har gjort i år och vi kommer att fortsätta att utveckla liknande nya partnerskap som tillåter oss att vidareutveckla sättet vi arbetar med våra kunder på. ”

Investeringen i R-Advertising kommer endast att ha en begränsad effekt på Tradedoublers resultat.

För ytterligare information kontakta:

Matthias Stadelmeyer, VD Tradedoubler