Tradedoubler förvärvar Metapic

Stockholm 30th August 2017: Tradedoubler förvärvar Metapic. Metapic startade som en idé att göra affiliateaffären enklare, snyggare och mer rättvis för bloggare. Företaget tillhandahåller en populär plattform för produktrekommendationer i premium livsstilsmedia. Plattformen har attraherat 20 000 användare med en räckvidd norr om 2 miljoner unika visningar per vecka i Sverige, Norge och Danmark.

– Vi är mycket glada över att vi strategiskt förstärker vår redan starka position inom influencer publishing genom förvärvet av Metapic. Vi ser ett ökat intresse hos annonsörer att nå ut via influencers. Förvärvet gör det möjligt att tillsammans bättre tillgodose det behovet. Metapic samarbetar med flertalet stora publishers inom influencer- och livsstilsmedia, tillsammans ämnar vi förädla affären som en egen startup inom ekosystemet, säger Kristoffer Klockare Nordenchef.

– Vi ser stora fördelar i uppköpet. Tradedoubler ger oss lång erfarenhet, skalbarhet och lokal expertis som hjälper oss att leverera en bättre tjänst till befintliga partners och öka den lokala närvaron över stora delar av Europa, kommenterar Filip Askviken VD Metapic.

Kristoffer Klockare,

+46 8 405 08 00