Tradedoubler bygger skandinaviskt affiliateprogram åt Dustin

Stockholm, 14 november 2013 – Elektronikhandelssajten Dustin har gett Tradedoubler i uppdrag att skapa ett affiliateprogram som omfattar Sverige, Danmark och Norge. Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Uppdraget innebär att Tradedoubler driver försäljning åt Dustin genom sitt nätverk av prestationsbaserade publishers, till exempel prisjämförelse- och rabattsajter, teknikbloggare, testsajter samt lojalitetsprogram.

Hemelektronikbranschen kännetecknas av knivskarp konkurrens och sjunkande marginaler. För att få ihop affären krävs det att man kan erbjuda rätt produkter i rätt tid, till rätt pris, men att också att effektivisera varje del i värdekedjan så mycket som möjligt.

På Dustin arbetar man ständigt med att hitta effektivare vägar ut till kunderna. Under det senaste året ha omfattande förändringar i mediemixen gjorts och fokus ligger idag på prestationsbaserad marknadsföring.

Vår strategi är att styra marknadsinvesteringarna där vi får bäst ROI. Vi drar lärdom från framgångsrika aktiviteter i de nordiska länderna och använder det som fungerar bäst. Tradedoubler är ett sådant exempel och nu startar vi upp program tillsammans med Tradedoubler i Norge och Danmark. Vi känner en trygghet i att Tradedoubler är ett av världens största affiliatenätverk, säger Anders Lundgren, Marketing Planner på Dustin.

Genom Tradedoubler får Dustin snabb tillgång till ett nätverk av tusentals webbpublishers som hjälper att öka försäljningen. Dustin hanterar själva programmet genom Tradedoublers teknikplattform och får dessutom stöd i att utveckla och optimera programmet av en dedikerad kontaktperson på Tradedoubler.

Upplägget ställer höga krav på att Dustins erbjudande syns i rätt sammanhang och riktar sig till rätt målgrupper. Tradedoubler har ett brett nätverk med stark närvaro i Norden och en teknisk plattform som tillåter snabba anpassningar. Det driver ökad trafik till Dustin vilket ger ökad försäljning, säger Kristoffer Klockare, nordisk försäljningschef på Tradedoubler.

För mer information:
Kristoffer Klockare, nordisk försäljningschef, Tradedoubler, 0709-56 52 10