Footway tar nästa steg inom prestationsbaserad marknadsföring med Tradedoubler

Stockholm, 9 september 2013 - Skohandelssajten Footway och Tradedoubler fördjupar sitt samarbete inom prestationsbaserad marknadsföring. I en vidareutveckling av det löpande samarbetet med Tradedoubler tar Footway nästa steg och börjar använda Tradedoublers systemplattform fullt ut.

Footway kommer under hösten att fördjupa samarbetet med Tradedoubler. Målsättningen är att utveckla de olika provisionsbaserade säljkanalerna men också att förbättra spårningen för att undvika dubbelutbetalning av provisioner. Med Tradedoubler Technology Platform får Footway möjlighet att göra detta. Tradedoublers teknologiplattform inkluderar ett väl inarbetat annonshanteringssystem, branschledande spårnings- och targetingverktyg som ger användaren en fullständig överblick över försäljning i samtliga kanaler.

Tradedoubler Technology Platform gör det möjligt för Footway att fylla de luckor som idag finns inom Google Analytics genom att tillhandahålla en spårning som i första hand är byggd för att spåra avslut och inte trafik.

”I takt med en snabb tillväxt av kunder på sajten behöver vi mer professionella tekniska hjälpmedel och mer utvecklade försäljningssamarbeten för både prestationsbaserad marknadsföring och direktsamarbeten. Hos Tradedoubler har vi funnit båda delarna och Footway går nu går in i en ny utvecklingsfas”, säger Head of Traffic Niclas Hemminger på Footway.

”Vi övertygade om att nästa steg för dem som jobbar med prestationsbaserad marknadsföring kommer att vara kombinationen av externa nätverk och direktsamarbeten. Vi är inte förvånade att Footway, som är en av branschens early adopters, är bland de första att se potentialen i modellen och våra produkter”, säger Kristoffer Klockare, nordisk försäljningschef på Tradedoubler.

För mer information:
Kristoffer Klockare, Nordisk försäljningschef, Tradedoubler, 0709-565 210