Flygjämförelsesajt startar affiliate marketingkampanj i Europa

Bravofly samarbetar med Tradedoubler på nio europeiska marknader

Stockholm, 13 januari 2014 – Flygjämförelsesajten Bravofly meddelar att de kommer att starta en affiliate marketing kampanj tillsammans med Tradedoubler. Efter en framgångsrik testkampanj i Italien kommer Bravofly nu även hjälpa resenärer i Storbritannien, Irland, Tyskland, Österrike, Ryssland, Polen, Ungern, Sverige och Turkiet att hitta bästa priser.

Tradedoubler publicerade tidigare under 2013 rapporten “Prestationsmarknadsföring: Resenären och köpprocessen” som visade hur dagens resenärer bokar och köper sina resor. Rapporten fann att 48 procent av de svenska resenärerna idag använder jämförelsesajter för att hitta bästa pris när de bokar flyg. Samarbetet med Tradedoubler innebär att Bravofly kommer att använda Tradedoublers Publishernätverk för att hjälpa Sveriges drygt 8 miljoner uppkopplade konsumenter som flyger utomlands varje år att hitta de bästa flygalternativen.

Gabriela Mendoza Rohde, Head of Business Developement på Bravofly Rumbo Group kommenterar: “Den tekniska utvecklingen och globaliseringen av ekonomin har under de senaste åren gjort konsumenterna mer kostnadsmedvetna. Oberoende av produkt eller tjänst vill konsumenten få ut mer och välja mellan samtliga alternativ. Detta håller på att förändra reseindustrin och samtidigt vår digitala marknadsföringsstrategi. Genom samarbetet får vi tillgång till både Tradedoublers europeiska publishernätverk och deras enorma kunnande om den moderna reseindustrin. Det innebär att vi även fortsättningsvis kan ge våra kunder ännu bättre erbjudanden.”

Magnus Nyström, Chief Technical Officer (CTO) på Tradedoubler, lägger till: “Tradedoubler är Europas ledande företag inom affiliate- och performance marketing. Vårt arbete med reseindustrin ligger i framkant när det gäller att följa de snabba förändringarna i hur konsumenterna agerar med alla nya möjligheter online jämfört med traditionella resebyråer. Prisjämförelsesajter spelar en nyckelroll i konsumenternas val. I stället för att gå igenom mängder av flygbolagssajter väljer alltfler resenärer att både leta upp och köpa resor genom sajter som Bravofly, med ett brett spektrum av tillförlitliga val mellan pris och erbjudanden.”

Tradedoubler arbetar med ett antal olika reseföretag, bland andra NH Hoteles and Venere.com, för att effektivisera deras försäljning.

För mer information:
Björn Mogensen / Nils Eriksson