Tradedoubler-onderzoek wint IAB-prijs

´Performance Marketing begint al bij de eerste impressie,niet pas bij de laatste klik´

Rotterdam, 30 mei 2013 - Tradedoubler, toonaangevend in performance-based affiliate marketing en technologie, heeft een felbegeerde IAB Europe Research Award gewonnen. De onderscheiding is uitgereikt voor onderzoek uitgevoerd door de Tradedoubler Insight Unit getiteld ´Performance Marketing: from first impression to last click´. Dit heeft als belangrijkste strekking dat performance marketing begint met de eerste impressie die klanten opdoen, en niet pas bij de laatste ´bestel hier´-kliks, zoals vaak werd verondersteld. Met de awards wil het ´Interactive Advertising Bureau´ (IAB) bijdragen aan de bevordering en verspreiding van goed onderzoeken op haar vakgebied.

Het onderzoek  is uitgevoerd in acht verschillende Europese landen, onder 2500 smartphone-gebruikers die minstens één maal per maand online winkelen. Deze landen, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden, vertegenwoordigen 89 procent van de Europese e-commerce retailmarkt.

Het Tradedoubler-onderzoek laat zien hoe de opkomst van e-commerce en de toename van het smartphone- en tabletgebruik, het aankooptraject van de traditionele consument verandert en wat dat betekent voor marketeers. Tijdens de oriëntatiefase, de eerste fase van het aankoopproces, maakt 92 procent van de consumenten gebruikt van performance based-marketingwebsites en –apps. Bij afwezigheid op deze sites, worden merken dus erg vaak buitengesloten tijdens de belangrijke eerste fase van het aankoopproces.Tradedoubler onderzocht in hetzelfde onderzoek ook de invloed van trends als showrooming en het gebruik van een tweede scherm. De infographic van het onderzoek is hier te vinden, de whitepaper is hier te downloaden (registreren).

Technologie en interactie
Pascal Gayat, regiodirecteur Benelux en Frankrijk van Tradedoubler, zegt: ”Tradedoubler kruipt met dit onderzoek in de huid van de consument en analyseert hoe nieuwe technologieën van invloed zijn op de interactie tussen consumenten en retailers, winkelstraten en merken. De onthullende inzichten die dat oplevert, delen wij met onze 2000 publishers en marketeers. Ons onderzoek helpt hen aan diepere inzichten over de snelgroeiende invloed van Performance Marketing-kanalen op het aankooptraject van de consument.”

Onderzoeksbibliotheek
Alison Fennah van IAB Europe zegt: ”De awards bevorderen het Europese onderzoek en de verspreiding ervan. De kwaliteit en kwantiteit van de inzendingen laat zien hoe deze onderzoeken bijdragen aan de ontwikkeling van de branche. De winnende onderzoeken dragen bij aan IAB Europe´s groeiende bibliotheek met de beste onderzoeken, die vrij te gebruiken zijn door professionals in de branche.”

Meer Media-informatie
PublieksWerk