Rob Wilson benoemd tot algemeen directeur

Amsterdam, 29 juni 2012

Rob Wilson is benoemd tot opvolger van Urban Gillström als algemeen directeur van Tradedoubler. Momenteel voert Rob Wilson de leiding over de Tradedoubler-activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

“Urban Gillström heeft een duidelijke strategie en koers uitgezet voor Tradedoubler, en de organisatie ingericht voor versnelde winstgevende groei. De leiderschapsrol verschuift nu op vanzelfsprekend richting commerciële en operationele uitvoer. Met zijn goede commerciële staat van dienst en ruime branche-ervaring is Rob de ideale kandidaat om de rol van algemeen directeur over te nemen”, zegt directievoorzitter Mats Sundström.

“We hebben de laatste twee jaar goede vooruitgang geboekt richting een versnelde winstgevende groei, we zijn met onze kernactiviteit op weg naar marktleiderschap, en we hebben onze samenwerking beter georganiseerd. In het volste vertrouwen geef ik het stokje over aan Rob Wilson, die als hoofd van zijn markt een uitstekende prestatie heeft neergezet”, zegt Gillström.

“Tradedoubler is binnen Europa toonaangevend in performance marketing en ik kijk er naar uit die positie uit te bouwen op het fundament dat Urban Gillström heeft gelegd”, zegt Rob Wilson.

Per 1 augustus 2012 neemt Rob Wilson de positie van algemeen directeur over van Urban Gillström.

Rob Wilson werd in 2011 gevraagd door Tradedoubler, vanuit zijn positie als commercieel directeur bij Epic Media Group, waar hij omzetverantwoordelijk was voor het Amerikaanse advertentienetwerk. Daarvoor bekleedde hij leidinggevende posities bij de online performance-marketingbedrijven Zanox en 24/7 Real Media.

Neem voor meer informatie contact op met:

Mats Sundström, directievoorzitter

Tel: 00 46 (70) 342 87 90

Bezoek voor nadere informatie en om in te schrijven  www.tradedoubler.com

Voor meer informatie:

Piet van Reeuwijk

PublieksWerk

tradedoubler@publiekswerk.nl

Over Tradedoubler

Tradedoubler is internationaal toonaangevend in performance-based digital marketing en –technologie. Tradedoubler is in 1999 opgericht in Zweden en is uitgegroeid tot het affiliate netwerk met het grootste bereik. Tradedoubler was de eerste die e- en m-commerce technologisch integreerde binnen een omzetgenererend zakelijk model voor adverteerders en uitgevers en genereerde €3,5 miljard omzet voor zijn klanten in 2011.

Adverteerders zijn onder meer ANWB, Dell, Disney, Expedia, OAD Reizen, Sony, UPC en Vodafone. Het aandeel staat genoteerd aan de Nasdaq onder OMX. Meer informatie biedt www.tradedoubler.com.